Verslagen


Verslag Kleuterraad 08/11/2011
1.    Aanwezigen
Directeur, Kelly, Juf Sandy, juf Tanja, Wouter, Saskia, Mark, Robby
2.    O.C
Overlopen verslag oudercomité
·         Spaghetti avond
·         Sint ( zie later op deze agenda)
·         Kerstmusical ( Lagere school) hulp bij opstellen op 15 december
·         Valentijnsbrunch 12 februari hulp 11 & 12 februari 2012

3.    Varia
·           Parkeerprobleem .Dit puntje wordt verzet naar een latere datum ( los van een vergadering)
4.    Punten
Evaluatie vorige activiteiten
·          Grootouderfeest

·          Voldoende volk voorzien (voor in de zaal en voor op de receptie)

·          Voor een betere voorbereiding zorgen. (Glazen klaarzetten, flessen al opendoen,…)

·          Vragen aan oudercomité wat er is. Inventaris maken zodanig dat ook de kleuterraad op de hoogte is van hetgeen er aanwezig is.

·          Bij de bestellingen moet er goed gecommuniceerd worden. Dingen die nodig zijn voor een feest moeten allemaal besteld worden. Er kunnen ook geen dingen gebruikt worden die er al staan. Deze zijn van de school of oudercomité. Die rekeningen moeten gescheiden blijven.De bestelde hoeveelheden bij houden zodat er nadien een controle is van hetgeen is verbruikt ( om de volgende jaren een idee te hebben wat er nodig is)

·          De bestellingen moeten zeker op tijd gebeuren zodanig dat er nog dingen door Delhaize kunnen bijbesteld worden.

·          Draaiboek meegeven aan iedereen (belichting,…)

·          Walkie talkie voor diegene die achter het gordijn staat. Ziet de slides niet altijd dus kan niet volgen in het draaiboek waardoor boek te vroeg of te laat opengaat.

·          Laten weten welke klas er komt zodat de grootouders weten wanneer hun kleinkinderen komen.

·          Op de uitnodigingen verwijzing naar de blogs zetten.

·          Attentie voorzien voor diegene die gefilmd heeft.

·          Maar alles samen hebben de grootouders niks gemerkt van deze kleine “foutjes” en hebben zeker genoten van het optreden van hun kleinkindjes. En daar doen we het tenslotte voor. 

Komende Activiteiten
Sint 2 december

Aankomst om 9 uur aan het veer.
Alles klaarzetten tussen 9 en 9.45 uur.
Alles de avond ervoor klaarzetten met lakentjes wegstoppen in het leraarslokaal.
Saskia wil op de donderdagavond komen om alles klaar te zetten. (Starten net na schooltijd rond 16 u 00). Mochten er nog mensen tijd hebben laat het weten aan de juffen.
De juffen leggen lakens klaar.
Ouders/grootouders brengen de kinderen naar het veer en terug.
De begeleiders staan ook mee aan de boot aan de rand voor de veiligheid van de kleuters.
De dag zelf zal ik ( Robby) aanwezig zijn graag nog één iemand om mij bij te staan.(mocht je interesse hebben laat het me maar weten)
Sinterklaas en pieten gezocht.
Kerstverhalenronde 22 december

Saskia, Davy (?) , Robby komen al helpen.  

Tussen 10.30 en 11 uur  samenkomen om de chocomelk op te warmen. Dit zal gebeuren in de leraarskamer.(voldoende  schenkkannen voorzien -> lagere school).
Rondbrengen van koeken en drank. Dienborden meebrengen -> lagere school.
Chocomelk  (25 stuks)  en servetten ( bestellen Delhaize -> Kelly , Saskia)
water  ( beschikbaar op de kleuterschool)
Koffiekoeken ( bestellen -> directeur )
Keukenhanddoeken meebrengen
Mochten er nog ouders /grootouders zijn die graag willen voorlezen laat dit graag weten aan de juf van uw kind /kleinkind.
·          Nieuwjaarsdrink maandag 9 januari 2012

Een drankje en een hapje worden voorzien voor de ouders, grootouders die hun kind  , kleinkind komen ophalen.
Een aantal mensen gevraagd om vanaf 14 u 30 alles klaar te zetten .
Vanaf 15 u00 is iedereen welkom.
Cava, fruitsap, brikjes ( bestellen -> delhaize Kelly , Saskia) ook glazen voorzien.
Hapjes zullen door de kindjes en de juffen zelf  gemaakt.
Ong. 150 personen
Mr.directeur vraagt voor de hoge tafeltjes. 
Samenvatting  hulp
-          Sint 
o   1 december vanaf 16 u (kleuterschool )
o   2 december vanaf 9 u ( kleuterschool) of vervoer naar het veer
-          Kerstmusical
o   15 december ( meer info volgt nog)
-          Kerstverhalenronde
o   22 december  rond 11u ( kleuterschool)
§  Rond 10 u 45 om voor te lezen ( kleuterschool)
-          Nieuwjaarsdrink
o   9 januari vanaf 14 u 30
-          Valentijnsbrunch
o   11&12 februari 2012 ( meer info volgt nog)         

5.    Volgende Vergadering 

Dinsdag 07 februari 2012

VERSLAG KLEUTERRAAD 4 oktober 2011
Aanwezigen:
Directeur, Robby, Caroline, Kelly, Mark, Wouter, Saskia, juf Brenda & juf Lieve
Agendapunten:
1.     Verwelkoming door de voorzitter / voorstelling / adressenlijst nakijken
2.    Voorstelling structuur oudercomité
-           logistieke ondersteuning (Saskia & Kelly)

-          Verslag vergadering maken door willekeurige personen
3.    Overlopen & toelichten verslag vorige vergadering
-          Probleem ‘wild parkeren’ zal bekeken worden door de politie ( in de eerste plaats de ouders trachten te sensibiliseren qua veiligheid)
-          Politie komt langs op de eerstvolgende vergadering van het oudercomité of van de kleuterraad om de komende initiatieven qua veiligheid nader toe te lichten.
-          Briefjes voorkeur qua vriendjes naar klasindeling volgend jaar toe.
Visie toelichten door de directeur: kinderen veel kansen geven tot sociale interactie (onder meer gestuurd via de ‘axenroos’)
-          Vraag werd gesteld of het niet mogelijk de klaslijsten reeds bekend te maken op het einde van het schooljaar. Deze suggestie zal later bekeken worden door de directeur.
-          Spaghettiavond : de organisatie is reeds in grote lijnen uitgezet.
Grote potten voor koken van spaghetti zijn nog steeds welkom!

4.    Varia
-          Schoolkalender: soms onduidelijk over welke klas het gaat in de kleuterschool – misschien is het handig te noteren op de kalender ‘Julekesklas, berenklas …’ OF duidelijk te communiceren naar de ouders over welke klasgroep het gaat
-          Suggestie om het kasverslag af en toe reeds toe te lichten
-          Kan er link van blog van de kleuterraad op de website van de school worden geplaatst? 

5.    Evaluatie van de vorige activiteiten
-          Sleep-in 3e kleuterklas:

Diploma-uitreiking iets ordelijker laten verlopen eventueel met podium
Misschien één fotograaf aanstellen en foto’s nadien op het web publiceren
-          Er zal een map bijgehouden worden met opmerkingen van de voorbije activiteiten om later alles te kunnen evalueren
-          Opendeurdag
Vorig schooljaar een iets groter succes maar toch nog voldoende opkomst.
Suggesties: hoog tafeltje om drankje op te zetten, grote speelplaats
                    Beetje extra aankleden, fietsen op de grote speelplaats,
                      Eventueel eco-tuin betrekken bij het geheel
-          Infoavond september
Suggestie: drank opstellen in ‘lege klasje’ naast Juf Tanja, eventueel met foto’s, power point voorstelling, ’s avonds eventueel grote kaarsen of vuurkorven om geheel iets sfeervoller te maken
6.    Komende activiteit: spaghettiavond
-          Dagverloop
- Groep 1 versiert de zaal & tafelschikking
- Groep 2 voorbereiding
- Samenkomst rond 17u om de mensen te ontvangen
- Er zullen lijsten opgemaakt worden met rolverdeling
   (beurt 1 van 18u tot 21 u & beurt 2 van 20u tot 23u)
      - voorstel : om wachtrijen te vermijden door een tent huren om het
        Aperitief te schenken & om later gezellig te kunnen afsluiten met
        Koffie en dergelijke). Op korte termijn zien we dit niet direct
        Realiseerbaar maar misschien goede tip naar volgend jaar toe. 

7.    Komende activiteit: grootouderfeest
-          Kan de ouderraad aub zorgen voor fruitsap & cava, brikjes fruitsap voor de kinderen & allerlei ‘koekjes uit de oude doos’ (voor de receptie)
-          Er zouden zakjes aangeboden worden met ‘oude snoepjes’ als attentie voor de grootouders (2 zakjes per kind voorzien)
-          Mica zakjes halen bij AVA (250 zakjes)
-          Etiketten met blauw kadertje afdrukken om de zakjes te sluiten
-          Wie kan zorgen om het gordijn open & dicht te doen (deze persoon dient ook aanwezig te zijn op de generale repetitie op woe 26 okt).
-          Klaarzetten van de zaal: gemeente zorgt voor de vloerbekleding, gehuurde stoelen worden klaargezet & leerlingen uit het zesde zetten extra stoelen
-          Vraag of kleuterraad kan zorgen voor de receptie & afruimen
-          Er wordt niet geopteerd voor een vestiaire, pas als er echt plaatsgebrek is
-          Plaatsje voorzien voor rolstoelen
-          Uur van samenkomst op dag van het grootouderfeest zal nog worden meegedeeld door de kleuterjuffen. 

8.    Volgende vergadering: 8 november 2011

Sinterklaas – Kerstverhalenronde & Nieuwjaarsdrink




Verslag vrijdag 12 augustus
Aanwezigen ;
Juf Tanja , juf Thaïs , juf Lieve , Kris ,Wouter, Kelly
Punten :
· Jaarkalender
2011
28 augustus open deur
8 September info avond
4 oktober VERGADERING KR
28 oktober grootouderfeest
8 november VERGADERING KR
2 december Sinterklaas
22 december kerstverhalenronde
2012
9 januari nieuwjaarsdrink
17 januari oudercontact
7 februari VERGADERING KR
17 februari carnaval
9 maart papa dag
28 maart lente tentoonstelling
5 juni LAATSTE VERGADERING KR
15 juni sleep in 3de kleuterklas
16 juni ontbijt
· Verkiezen Voorzitter
Dit jaar hebben we een nieuwe voorzitter nodig daar Kris is gestopt.
Zoals te lezen was werd er op de eerste vergadering een nieuwe voorzitter gekozen.
Door de aanwezigen werd ik ( De Roeck Robby ) verkozen .
Voor zij die het nog niet weten de man van juf Tanja en de papa van Amy ( eerste leerjaar)
en Symon ( eerste kleuterklas )
· Voorstellen Blog kleuterraad
Dit jaar zal de kleuterraad starten met een eigen blog http://kleuterraad-kruibeke.blogspot.com
Daar zullen onze data , verslagen op verschijnen maar ook de links naar de andere kleuterklasjes.
Deze blog zal op regelmatige tijd worden bijgewerkt.
· Vergaderingen KR ( Kleuterraad)      
Om 19 u 30 zal er al de mogelijkheid zijn om mee te werken aan de blog.
NIEUW dit jaar is het verslag dit zal worden geschreven door de LAATSTE persoon die aanwezig is op de vergadering.
Gelieve dan ook op voorhand te laten weten als je niet aanwezig kunt zijn .(om zo op tijd te kunnen starten)
· Info avond
Dit jaar zal er een gemeenschappelijk briefje worden meegegeven aan de ouders .
Zowel voor helpende handen ( vervoer ed.) specifiek voor de klas
Als voor de kleuterraad met de mogelijkheden ;
Actief meewerken KR ( vergaderingen en activiteiten)
Enkel vergaderingen
Enkel activiteiten ( ook verslag per mail)
Op de hoogte worden gehouden via mail
Enkel wensen te rijden bij uitstappen
· Open deur 28 augustus
Tijdens of na de opendeur zal er worden overlopen wat er nodig is voor de info avond.
Verdeling taken , hapjes en drankjes, klaar zetten zaal en gang ( toog met drank)
· Puntjes volgende vergadering 4 oktober